Sociálna sieť spolupracuje s novo založenými spoločnosťami, distribútormi i s obrovskými internetovými rivalmi aby premenili Facebook na online nákupné predajne naplnené odporúčaniami priateľov ktorý "majú radi" nakupovanie. Na stránkach Businessweeku o tom informuje Olga Kharif, dlhoročná reportérka, venujúca sa technológiám.
Facebook podľa Kharif vynakladá veľké úsilie, aby prilákal spoločnosti ako Delta Air Lines alebo J. C. Penney (pod ktorého patria značky ako Mango, Sephora, Worthington a iné), ktoré by na stránkach predávali svoj tovar a zmenili tak viac ako pol miliardy užívateľov na online nakupujúcich.
Článok ďalej informuje, že manažéri za posledný mesiac navštívili viac ako 20 firiem, aby im pomohli založiť si na ich vlastných stránkach obchody a budovať nástroje, ktoré užívateľom umožnia interakciu počas nakupovania.
Do Facebooku sa pridávané prvky e-commerce aby pritiahli užívateľov, udržali ich na stránkach dlhšie a generovali vyššie príjmy z reklamy. "Zo spoločnosti sa v dohľadnej dobe môže stať alternatíva k maloobchodom ako eBay," vysvetľuje analytička z Forrester Research.
Viac na http://www.businessweek.com/technology/content/dec2010/tc20101217_877527.htm