Rozmach call centier na Filipínach

Je známe, že India je na popredných priečkach v outsourcingu služieb. Pokiaľ však ide o oblasť call centier, tento rok ju z hľadiska celkových príjmov predbehla iná rýchlo sa rozvíjajúca ázijská krajina – Filipíny.

Hoci mala krajina oveľa slabší štart, silná vládna podpora, dostatok anglicky hovoriacich absolventov a snaha call centier o diverzifikáciu pomohli Filipínam dostať sa na prvú priečku. Celkové príjmy z outsourcingu v Indii však dosiahli 70 mld. USD a ďaleko prevyšujú Filipíny s 9 mld. USD.

Aby Filipínska vláda lepšie pochopila indický úspech, navštívila zástupcov tohto priemyslu vo svojej krajine. Zmodernizovali proces zakladania call centier, začali udeľovať štatúty zvláštnych ekonomických zón jednotlivým budovám. Takéto zóny zahŕňali daňové úľavy, rýchle stavebné povolenia a výnimky na dovozné clá na počítačovú a telekomunikačnú techniku.

Zdroj - Bloomberg Businessweek